Üdvözlöm minden kedves Olvasómat a
boszorkányiskola harmincötödik leckéjén! Ezen a héten további jóslási technikákat ismerünk meg.
~ ~ ~
Az előző leckében megismerkedtünk az adott szimbólumokkal
dolgozó jóslásokkal, ezúttal pedig az egyedi szimbólumokat használók kerülnek
sorra. Ezen technikák különlegessége, hogy alkalmazásukhoz legalábbis egy enyhe
transzra van szükség. A legtöbb módszer épp ezért csak a valamibe való hosszas
belemeredést alkalmazza, mely a módosult tudatállapot elérését hivatott
segíteni, illetve a látomások megjelenését. Ebből következik még az is, hogy a
legtöbb esetben az ilyen jóslások alkalmazása a kimondottan erre szakosodott
emberek dolgának számított. Hiszen a Bibliát bárki ki tudta nyitni egy-egy
kérdésre választ keresve, vagy a kártyák jelentését mindenki megtanulhatta egy
hozzá értőtől, vagy akár egy könyvből is. Ezzel szemben az ilyen, módosult
tudatállapotot igénylő módszerek végrehajtása specialistákat igényelt, akik a
különböző népeknél jelenthették a papok egy alfaját, a jósokat, a mágusokat, a
tudós embereket, a sámánokat, vagy a boszorkányokat.
Kristálygömb/kristályok
Ugyan ma talán hírhedtsége miatt nem örvend akkora
népszerűségnek a boszorkányok körében, viszont nagy hagyománnyal rendelkezik. A
reneszánsz és kora-újkori tanult mágia kedvelt eszközének számított; pl. az
egyik lengyel király angyali mágiával foglalkozó könyvében több rituálé is
szerepel, mely egy kristálygömb megfelelő felszentelési és használati módjait
ecseteli. A használatuk a régiek szerint nem egyszerű. Először is, sokukhoz nem
maguk a mágiát végzők kellettek, hanem egy fiatal szűz fiúcska (ritkábban
lányka), aki majd a megfelelő megtisztító rítusok után belenéz a kristályba és
mindenfélét lát benne. Ezeket aztán a mágus lejegyzi és értelmezi. Azon
esetekben viszont, amikor maga a varázsló nézett bele a kristályba, azt gyónás,
önmegtartóztatás és sok-sok ima után tehette meg. Manapság ezekkel az
előírásokkal senki nem törődik, helyette csak elégnek szokták tartani, ha
meggyújtanak pár gyertyát és füstölőt, esetleg kivetnek egy kört. A gömböt
pedig nem csak hegyikristályból készítették, hiszen mondjuk a görögök
kimondottan a berilleket kedvelték ilyen célra.
Tükrök/fekete
tükör
Ez a mostanság is felkapott módszer egy gyertya fényénél egy
tükörbe, vagy fekete tükörbe való nézést takarja. A fekete tükör ugyanolyan,
mint egy normál tükör, csak a hátulja a szokásos kémiai anyagok helyett egyszerű
fekete festékkel van befestve. Ezt mi magunk is nagyon könnyen megtehetjük egy
üveglap és valamilyen jó sötét (és üvegre is használható) fekete festékkel.
Elkészítése után általában fel szokás szentelni, vagy megtisztítani, esetleg a
Hold fényének kitenni, illetve a Nap fényétől óvni. Alkalmazni is elsötétített
szobában szokás.
Történelmileg, Kínától, Szibérián át, egészen az ókori
Rómáig használatosak voltak a tükrök jóslási célra. Ezek általában fémekből
készültek, amiket fényesre csiszoltak. Sok ilyen tükör nem is funkcionált mai
értelemben vett „tükörként”, csupán csillogó volta és lapos, kerek kialakítása
miatt nevezhetőek „tükörnek”.
Víz - hidromancia
Ez a módszer Nostredamustól lehet ismerős, ugyanis elvileg ő
volt az, aki egy tál vízbe nézve látta meg látomásait. De már ő előtte
évezredekkel ezelőtt is néztek az emberek mindenféle tükröződő vízfelületre a
másvilág meglátásáért, még állítólag olyan neves illetők is, mint Pitagorasz.
Az ókori római források szerint, a technika abból állt, hogy miközben vízbe
tekintettek, meghívtak különböző isteneket és szellemeket, akik aztán a
folyadékban (vagy akár pl. ha ezt egy tónál végezték, akkor a mellett) jelentek
meg és adtak át üzeneteket. Még egy római király is alkalmazta ezt, különféle
rítusok elvégzésének módját megtudni. Lehet ezt végezni a szabadban, bármely
tükröződő vízfelületen, de a szobánk melegében is, egy, a vízből is
visszatükröződő gyertya fényénél.
Füst -
libanomancia
Az első forrásaink elég réginek számítanak a füst
viselkedésének üzeneteiről. A régi emberek attól függően, hogy az általában
áldozatként bemutatott dolgok füstje hogyan viselkedett, következtettek az
istenek, szellemek hangulatára, illetve a jövőre. A legismertebb az ezt említő
történetekből Káiné és Ábelé; amikor Yahwénak égő áldozatot mutattak be, az
Ábel által szolgáltatott anyagoké magasra szállt (jelezve, hogy Yahwe
elfogadta), mag Káiné a föld közelében maradt. A konfliktusuk ebből indult, és
a vége gondolom mindenki által ismert. Kevésbé ismert már, hogy a mezopotámiaiak
is mutattak be füstáldozatokat, aminek a viselkedését kész ómeneknek tartották.
A görögök által is ismert és gyakorolt jóslási formáról van szó. Hozzá, egy
szellemi létezőnek füstáldozatot kell bemutatni (tehát lehetőleg valami
minőségi gyantát, nem a 250 Ft-os füstölő rudat), majd a felszálló füst
gomolygását kell figyelni és az ebben meglátott formákat értelmezni.
Tűz/láng –
piromancia
Szintén az ókortól dokumentált módszer, melynek az alapja,
hogy valaki a tűzbe, vagy egy lángba (gyertya, lámpás) nézve látja meg a jövőt.
Egy időben ez magában foglalta az áldozati tüzekbe való tekintéssel. A tűzzel
való másik jóslás mind a mai napig megtalálható a népi módszerek között: azt
tartották a jövőre utaló jelnek, ahogy valami elég a tűzben. Ez lehetett gyors,
vagy lassú, nagy füsttel járó, vagy füstmentes, esetleg hangosan ropogó, vagy
hangtalan. Egy konkrét példa rá az október 31-e éjszakáján tűzbe vetett
mogyorók gyakorlata – akinek a mogyorója nagyot pattan a tűzben, az fog
meghalni.
Egyéb
A valamibe való hosszas nézést és az istenek üzeneteinek
ebben való meglátását nem csak a fenti eszközökkel végezték. Megtehették ezt
bármilyen fényes, vagy csillogó felülettel: kardokkal, pengékkel, de még a
megnyálazott, vagy megolajozott körmükkel is.
Egy jóslási módszer
kipróbálása
Találjuk ki, hogy életünk mely kérdéses területére
szeretnénk útmutatást kérni és válasszunk ki egy nekünk tetsző módszert a
fentiekből.
Egy napot szánjunk rá, hogy úgy nekikészüljünk a jóslásnak,
mintha egy rendes rituálét végeznénk (vagyis böjtöljünk, tartózkodjunk a
szexuális tevékenységektől, stb.).
Sötétedés után végezzük a munkát.
Az egészet úgy nyissuk meg, mintha egy rituálét hajtanánk
végre.
Hívjuk meg a számunkra kedves szellemeket/isteneket, vagy
akár az őseinket, vagy bárkit, akiről úgy gondoljuk, hogy segíthet válaszunk
meglelésében. Mutassunk be nekik áldozatot.
Egy gyertya fényénél nézzünk bele a fényes felületünkbe
(úgy, hogy a láng képe visszatükröződjön benne), vagy nézzünk magába a lángba,
esetleg a füst gomolygásába. Ha a füsthöz gyantát használunk, akkor abból
időnként újabb adagot kell majd a szénkorongra szórnunk, illetve nem árt mellé
egy nyitott ablak is, mert nagyon sok füst összegyűlhet).
Nézzünk a médiumunkba, nem meredten bámulva, hanem csak egy
félig fókuszálatlan tekintettel. A tudatunkban a kérdésünk legyen ott, de ne az
uralja a gondolatainkat, hanem adjuk át magunkat a látás élményének. Vesszünk
el benne. Nem fogunk rögtön látni víziókat, de egy idő után feltűnhetnek képek,
szimbólumok, üzenetek. Ezeket ne próbáljuk megfogni, hanem hagyjuk őket
„áramlani”.
Csináljuk ezt addig, amíg csak jól esik. Akkor sem kell
kétségbe esni, ha első alkalommal nem látunk semmit! Az is tökéletes! Ez is
olyan valami, amit a sok gyakorlás tud csak megtanítani nekünk.
Végül búcsúzzunk el a megszólított szellemi lényektől.
Zárjuk le a rituálénkat. Ha kell, helyezzük biztonságba a
jóslási segítőeszközeinket.
Együnk, igyunk. Takarítsunk le magunk után.
~ ~ ~
Ennyi volt ezen alkalomra a tanulni való, remélem legközelebb is
találkozunk, amikor is a képmágia rejtelmeiben mélyülünk el egy kicsit.
Kérdés, észrevétel, vagy bármi egyéb esetén itt lehet elérni:
bosziiskola(kukac)gmail.com, illetve itt helyben a blogon és a blog Facebook
oldalán.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése