2011. július 14., csütörtök

Növények, növények és még több növény

Kb. így jellemezhetném a napjaimat az újhold óta. Mint már azt az előző bejegyzésemben is említettem ez az időszak kimondottan alkalmas növények begyűjtésére, és én igyekeztem a lehető legtöbbet kihozni belőle, míg még nőtt a Hold.
Fekete üröm szedésével kezdtem, majd következett az égerfa, a (nagy meglepetésemre lelt) angyalgyökér, egy kis vadcseresznye gyanta, nyírfakéreg, orbáncfű és még sok más. Igyekeztem mindenből csak egy kicsit szedni, mivel úgy sincs sokra szükségem belőlük, viszont szeretem, ha több fajta növény is a rendelkezésemre áll.
A növények egy részét már fel is dolgoztam, ők azok, akikből olajos macerátumot készítettem. Ez a sors várt a fekete ürömre, aki már lassan egy hete az ablakomban szívja magába a Nap és a Hold erejét, és az így kapott olaj majd segíteni fog az alommunkáim során. Az orbáncfű egy részét is így helyeztem el (a másik része fel lett akasztva száradni), belőle valószínűleg gyógyító kenőcs fog készülni. Viszont a fantáziám ennél egy kicsit távolabb is szállt, és egy tölgy-kőris-galagonya macerátumot is összeállítottam (tündérekkel való kommunikációhoz), valamint egy, a sövények szokásos növényeiből álló keveréket is. Megjegyzem, hogy az ilyen macerátomok (vagy olajok) készítését még csak idén kezdtem el, úgyhogy nem nagyon tudom, hogy mire is számítsak, de nagyon tetszik a módszer, úgyhogy már alig várom, hogy kipróbálhassam a készítményeimet.
A növények legnagyobb részét egyszerűen csak kiszárítom, hogy majd később fel tudjam használni őket. Néhány növényi rész persze még ezek közül is különös figyelmet fog kapni (ami valószínűleg elég majd elég munkát ad majd a következő újholdig). Például égerfa leveleim, tobozaim és ágaim segítségével egy, az ezen fák szellemével való kommunikációt elősegítő talizmánt tervezek készíteni. Na, meg hát a véletlenül lett nyírfaágat is el szeretném készíteni egy mutatók kis (igazából nem kicsi, hanem szerintem elég nagy) varászpálcának (erről jut eszembe, hogy még egy félig megfaragott égerfa pálcám is van....). De persze mindezek közbe rengeteg jó könyvem is van, amik alig várják már azt, hogy beléjük merüljek....
Ilyenkor jó boszorkánynak lenni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...