2016. október 18., kedd

Megújul a blog!




Az utóbbi év igen gyér termést hozott bejegyzések szempontjából itt a blogomon. Ennek pedig az általános való életbeli problémákon és elfoglaltságokon kívül az volt a fő oka, hogy az utóbbi öt év alatt ide írtak egy részétől már csak a fejemet fogom. Amikor anno az első írásaimat jelentettem meg az interneten, még a képzeteim jobbára illeszkedtek az újboszorkány mozgalmakban általában fellelhetőkhöz. Vagyis én is elismertem a nyolc wicca-eredetű ünnepet, a mágikus energiák létét és hasonló dolgokat. Ma már mindezt nem vallom, ami miatt olyan érzésem van, hogy tévesen hitegetek mindenkit, aki csak a régi, ilyen témájú bejegyzéseimet olvassa. Így odáig jutottam, hogy vagy végleg befejezem az írást, vagy teljes felújítást végzek. Végül a megújítás és az elfogadhatatlan részek kijavítása mellett döntöttem, remélem a többség örömére.

Az első nagy változás, mármint a kinézeten kívül, az oldalakat érinti. Akik szemfülesek, azoknak már feltűnhetett, hogy a megfeleléseknek szentelt oldalt eltűnt és helyette a tartalma a grimoire részre került. A növények a mágiában is kiegészült egy bevezető-magyarázó résszel. Míg az archívum oldalt teljesen kitöröltem, és az onnan még menthetőnek talált részeket majd külön bejegyzésként fogom közzétenni a jövőben. De egy vadonatúj oldalt is közzétettem, tudástár címen, melybe az eddigi 4 oldal kategóriáiba nem sorolható írásaimat próbáltam összerendezni. A második változás pedig bizonyos régebbi bejegyzések kitörlése, vagy átírása. A főbb átírásra került cikkeket majd újra meg fogom jelentetni, de több darab is már a kukában végezte.

Összességében két alapvető dolgot próbálok meg ezentúl is, csupán jobban elkülönítve, bemutatni a blogomon: a régi animista, pogány-, mágikus- és boszorkányi hagyományokat, illetve a mai modern gyakorlatokat ugyanezen témákban. Ebből a boszorkányság témája fog talán a legjobban átalakulni. A wiccát és a boszorkányságot eddig is igyekeztem elválasztani, de most már igyekszek majd különbséget tenni az újboszorkányság (vagyis a modern, 20-21. századi, magukat boszorkánynak nevező személyek gyakorlata) és a történelmi boszorkányság között. Ezenkívül még a mágiával foglalkozó régebbi bejegyzések szorulnak majd nagyobb átalakításra. A mágia alapjait leíró részben bemutatott népi, mechanikus módon működő varázslási módot nem tartom működőképesnek, ám a régi (és sok helyen a mostani) idők gyakorlatait elég pontosan összegzem bennük néprajzi művek alapján, így nincs szívem kitörölni őket. Helyette majd, az újboszorkányság és történelmi boszorkánysághoz hasonlóan megpróbálom bemutatni a mágia másik nagy módját, melyben az ember vagy a saját szabad lelke, vagy egy szellemi lény segítségével végzi tevékenységeit.

Remélem ezen átírások nem csak az én lelki békém megteremtésének lesznek segítségére, hanem az Olvasóim is lelnek bennük valami hasznosat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...