2012. január 6., péntek

A saját utamról

Rie Cramer
2010 őszén felmerült bennem az a vágy, hogy kialakítsam a saját boszorkányság-gyakorlási stílusomat. Kicsit olyan "meg akarom lelni boszorkány önmagam" hangulatom volt, és elkezdtem különféle angol fórumokat és blogokat olvasgatni, hogy hátha meglelem azt, amire rá tudok bólintani. Rengeteg hozzászólás és bejegyzés átböngészése után sem tudtam hová tenni magam, igaz rengeteg "újfajta" boszorkánysággal megismerkedtem.

A sok olvasgatás arra vezetett, hogy elegem lett az ezen való filozofálgatásból, és hagytam az egészet. Mármint a keresgélést. Helyette kimentem az erdőbe és hallgattam a harkály kopácsolását.

Aztán múltak a hetek és a hónapok. Eleinte sok külföldi blogot is követtem különféle megközelítésékkel, majd ez a szám fokozatosan lecsökkent 7-re. Sokszor tőlük merítettem az ihletet a különféle praktikáimhoz, mindig elkölcsönözve amit használhatónak találtam, és a saját igényeimre alakítva. Aztán könyvekből kerestem alátámasztást az állításaikra, és megpróbáltam levonni a saját következtetéseimet az olvasottak és a tapasztalataim alapján. Növényeket gyűjtöttem, csipkerózsa bokrokon át mászkáltam, szúnyogokat etettem, állatokkal találkoztam, csillagokat néztem, áldozatokat mutattam be, sírtam és nevettem. Sokszor támogatott a Természet, de nem egyszer volt az orromra koppintva is.

És most visszatekintve fantasztikus évem volt és rengeteget tanultam. Tanultam a blogokat s könyveket olvasva, tanultam a kertben és az erdőben járva, tanultam növényekkel dolgozva. Lassan mintázatokat is kezdek felfedezni a gyakorlataimban. A Földdel való egység és az évszakokkal együtt való változás. Az Erdő és a Hegy. A növények és az állatok. Az, ami körülöttem történik, és nem az, amit a különféle wicca beállítottságú könyvek írnak, hogy történnie kéne. Ez és még sok más dolog, amit eddig nem fedeztem fel, fogja majd idővel megmutatni azt, amit a saját utamnak nevezhetek.

Milyen tanulságot is tudok ebből levonni? Addig amíg azt csinálod, amit a szíved diktál, végig a saját utadat járod, még ha nem is feltétlenül látod magad előtt az ösvényt.
Vagy valami ilyesmi. :)
A lényeg, hogy cselekedj, tapasztalj!

Akik tudnak angolul, azoknak itt a 7 kedvenc blogom címe:
Witch of the Forest Grove
Forest Grove Blog
Anathemum
Walking the Hedge Blog
Ivy on the Path
Tracks in Witchwood
A Forest Door

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...